Hoe overtuig ik mijn publiek? Biblitoheken vol met boeken die daarop een antwoord geven. Die boeken hebben één ding gemeen. Ze steunen allemaal op een 2000 jaar oud verhaal; de retorica. De kunst van het overtuigen. Die begint met de Vinding; zoeken naar informatie. Naar originele en krachtige argumenten. Een mooie invalshoek. Behagen, ontroeren en overtuigen. Het hoofd én het hart. Het resultaat? Een verhaal dat klopt. Een publiek dat is geraakt. Een boodschap die beklijft.
Een vis is de laatste die het bestaan van water ontdekt. Wie opgaat in het dagelijks werk vergeet soms vanzelf hoe anderen de wereld bekijken. Hoe beoordeelt de buitenwereld het belang van ons werk? In hoeverre voelen anderen zich betrokken? En belangrijker nog: wat dragen wij zélf bij aan de doelstellingen van anderen? Ooit begonnen als journalist, vraag ik graag dóór. Zo komt de werkelijke communicatieopdracht boven water. Dat geeft een hoop energie. Want met een heldere doelstelling komen allerlei creatieve oplossingen in beeld. Die breng ik daarna graag tot uitvoering. Als denkend doener, of doenend denker, haal ik mijn hart op als ik theorie en praktijk kan verbinden. Op deze site ziet u een aantal resultaten daarvan.